5 Kasım 2010 Cuma

Hayallerimle Oynamayın Lan!

         "Tamamdır lan! Bu defa kesin oldu bu iş.. Tecrübe istiyorsa al sana kapı gibi 3 yıl. Üstüne orda şahidimde var. Zira kendisi benim eski kalfamdır.. Yırttın kızım yırttın! Alındın işe, artık doyasıya alışveriş yapabilir, zıvanadan çıkabilir, paracıklarını eskisi gibi sağa sola harcayıp keyfini sürebilirsin. Elbise dolabını bile yenilersin hatta  " demiştim ne büyük bir heycanla... Böyle bir şirinlik abidesiydim... Salak, dereyi görmeden paçayı sıvamasana.. Hadi sıvadın en azından hayal kurma gerzek! Ne çabuk unuttun iş hayatını, siyaseti politikayı!

Sabahınm köründe afedersiniz karganın bokunu bile yemediği (saat 9,00 suları şey, normalde 12 de uyanırımda)  anda telefonum sesi ile uyanmış olup "kızım tekniker aranıyor hadi bi gelde konuş "dedi eski iş yerinden sevgili kız arkadaşım.. Kalktım soyundum, döküldüm, cicilerimi giyip süslenip gittim eczaneye. Önce ilaç alıcakmış gibi yapıp, sonrada uygun anı bulduğum anda açıcaktım konuyu.. Derken fısrat ayağıma geldi "oğlum hastanede fazla durma bak eleman yok yetişemiyoruz" dedi çatık kaşlı beyaz saçlı temiz suratlı adam. Hemen atlayı verdim;
-Pardon elemana ihtiyacınız var sanırım?
-Evet kızım dört dörtlük bir eleman arıyorum ben . 
-Karşınzıda 3 yıllık tecrübeli bir bayan var eğer şartlar uygun olursa çalışabiliriz belki . Gudubet bakışlı adam. -Hayır dört dörtlük istiyorum ben kızım, (aslında erkek, aslında benim cinsim, aslında bayan olmayan der gibi baktı öküz herif), pc programını biliyor musunuz?
- Elbette pc ile aram çok iyidir, çok iyi anlaşırız veletle. Şayet sistem değişmedi ise elbette anlıyorum ama değişmiş ise 2 gün içinde kaparım.
"Olmaz dört dörtlük bir eleman arıyorum ben" diye papağan gibi tekrar etti. "O zaman siz eleman almaya meyilli değilsiniz, elemanlarınız burda koşuşturup hastalara yetişemiyor diye siyaset yapıp elemana ihtiyacım var demenize gerek yok. Kim dört dörtlük bir eleman görmüş ki biz patron görelim" dedim. Fuck You!" ( son kelimeyi içimden dedim tabi )


Birde senin karşında iş hayatına damgasını vurmuş bir bayan var be adam. Ben ki 2 yıl sigorta sektöründe çalışmış, bu süre zarfında  herşeyi kapmış, muhasebeye bakan, asistanlık yapan, yeri gelince idari işleri yöneten, patronumun kırıklarını toplayan iş kadınıydım ben! Hee neden işten ayrıldın diye sorarsanız; Sevgili patronum İstanbula taşınıp Ntv kanalında Spor Editörlüğü yapmak için yol alınca, ben işte böyle ortada kaldım. Ama iş'te ayarladı patroncum bana. Evime çok uzak olup, iki vasıta değiştireceğim için kabul edemedim. Ex Patronum gideceği hafta içinde içim baya büzülmüştü. Zira biz onunla patron eleman değilde iki arkadaş, abi kardeş gibi olmuştuk lan :( Gider ayak yine iş ayarladı bana, ama benim kıçım kalkmış "yok burak bey biraz dinleneyim sonra çalışıcam" dediğim için ahanda böyle rezil bir duruma sürüklenmiş vaziyetteyim. Ve aralık ayından sonra işsizliğimin tam tamına 1. yılı dolmuş olucak.. Belki küçük çapta bi kutlamada yaparım eski işimi yad edip. Anlayacğınız yaşadıklarım tamamen müstehak bana.:( 
 Burdan sevgili blogumun aracılığıyla, gudubet bakışlı herife sesleniyorum! Kafanı taşlarada vursan bok gibi maaşta vericem desen artıkın senin iş yerien adımımı bile atmaya tenezül etmem. Bide sürekli senden ilaç alışverişi yapardık. Almıyoruz lan artık senden ilaç milaç. Kara kedi gibi bütün akrabalarımı dostlarımı sırf senin gıcıklığına yanında ki rakip eczaneye göndertmezsem, çikolatanın tadına bir daha bakmak nasip olmasın!

Not: Eve doğru yol alırken küçücük bi çocuk yeşil gözlü, beyaz tenli yuvarlak yüzlü bi velet yanaştı bana. Bende telefonda arkadaşıma olanları anlatıp sinirliydim.. Bilmem ne abi gönderdi dedi, anlamadım ismini tam duyamadım.. Elime küçük bi not iliştirdi ve kayboldu.. İçinde bir telefon numarası, çocuk ortalardan kaybolmadan seslendim, döndü baktı elimde ki kağıdı parçacıklara ayırıp attım! Cevabımı söylemiş bulundum ve yoluma devam ettim..Sonra acaba kimdi o diye sorularla boğuşmaya başladım. Aman çokta tın!

8 yorum:

  1. Ya herkes birbirine yolluyo telefonunu ne acaip.

    YanıtlaSil
  2. bosver tlfu fln.. sen iş olayına konsantre ol walla.. bende bilirim sürünmek nedir..

    YanıtlaSil
  3. çocukla telefon numarası yollama olayı geçmişle gelecek arası bir köprü olmalı, yani çocukla mektup yollamak ve cep telefonuyla iletişim kurmak arası birşey, enteresan ama adını da yazsaydı çocugun muhtemelen birkaç dişi eksik ağzından kısık, korkak ve giderayak bir sesle söyletmek yerine..

    boşver tlfonu fln gerçekten, iş konusunda umarın şansın açılır..

    YanıtlaSil
  4. 8ex-en8
    Keşke telefonunu gönderse :P Numaralardan gına geldi ahaha :))


    kirliselpakcımm.
    İş olayı iş kadını tekrardan olmam hayal gibi geliyor artık bana.. Hiç bu kadar umutsuzluğa düşmemiştim :( Umarım kimsede düşmez.

    LeaNDer
    Umarım leaNDer.. İyi bi şansa çok ihtiyacım var, işsizlik başka bi dünya.. Ve ben bu dünyaya ayak uydurmakta zorlanıyorum ne yazık ki..

    YanıtlaSil
  5. Kim zorlanmaz ki.. Haklısın, tek yapmak gereken bence bu durumdan fırsat çıkarmak. Yani işsiz gecen günlerin keyfini sürmek ta ki bir iş bulup onunla geçirene dek hayatının çoğunu :) Biliyorum söylemesi kolay, yapması zor ama imkansız değil elbet..

    YanıtlaSil
  6. Öyle yapıyorum zaten.. İşsizliği iş haline bürüyüp keyif çatıyorum en azından, en azından çabalıyorum:) Oda olmasa hayat çok b*ktan olurdu.

    YanıtlaSil
  7. :)) Haklısın.. Herhangi bir sosyal aktivite dahi iş kapısı açabilir, biliyorsun ülkemizde iş sahibi olmanın sırrı "network"ünün genişliğine bağlıdır, ne yazık ki..

    YanıtlaSil